În România, adolescenţi de toate vârstele sunt abuzaţi în societate, în şcoală şi în familie, zi de zi. Depresia este una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate mintală din România, reprezentând principala cauză de dizabilitate pentru tinerii cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani, potrivit unui raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
Copilăria şi adolescenţa sunt stadii de dezvoltare critice pentru sănătatea mentală şi fizică. În aceste perioade, tinerii îşi dezvoltă structura de personalitate, cât şi abilităţile de auto-control, interacţiune socială şi învăţare.
Experienţele negative (de exemplu acasă – datorate conflictelor în familie, sau la şcoală – datorate hărţuirii) au consecinţe devastatoare asupra dezvoltării acestor capacităţi cognitive şi emoţionale. Expunerea la factori de risc în copilărie şi adolescenţă poate afecta semnificativ stabilitatea mentală în vârsta adultă, uneori chiar şi pentru tot restul vieţii.
În Europa, tulburările depresive şi anxioase se află în top 5 cauze ale dificultăţilor trăite de copii şi adolescenţi. Violenţa fizică şi abuzurile emoţionale asupra copiilor şi tinerilor adolescenţi rămân în continuare un punct nevralgic şi în România. Nu beneficiem încă de o legislaţie privitoare la violenţa în familie, cu atât mai mult asupra celei care se manifestă asupra copiilor.
Astfel, Asociaţia Varyafin şi DHM Company susţin tinerii din România prin crearea platformei YOU. The Youth Project şi a primei linii naţionale de urgenţă dedicată exclusiv adolescenţilor – un Call Center gratuit de consiliere psihologică şi educaţională.
Linia verde 0800 070 YOU / 0800 070 968 este un serviciu apelabil gratuit naţional şi internaţional. Acesta facilitează asistenţa profesională rapidă pentru probleme ce includ traumele cauzate de violenţă sexuală, abandon, violenţă emoţională şi neglijenţă, bullying, stalking, cyber stalking etc.
Orice tânăr care are nevoie să discute despre experienţele pe care le întâmpină, indiferent de severitatea lor, poate apela gratuit şi fără să îşi dezvăluie identitatea linia YOU., unde intră în contact direct cu personal pregătit care îl ascultă cu compasiune şi îi oferă suport imediat în situaţii critice.