Nominalizaţii la premiile Oscar din acest an vor primi, potrivit unei tradiţii care nu are legătură cu Academia de film americană, cadouri promoţionale în valoare de 125.000 de dolari, informează purepeople.com, citat de MEDIAFAX.
În fiecare an, chiar dacă nu vor câştiga preţioasa statuetă, nominalizaţii la Oscar – la categoriile de interpretare şi de regie – vor pleca acasă cu braţele pline de cadouri.
Pentru ediţia din 2015, sacoşa de cadouri valorează 125.000 de dolari.
Printre micile cadouri oferite de sponsori se află un voucher pentru trei nopţi la un hotel din Toscana (1.500 dolari), un sejur de „glamping” – termen ce reprezintă o contragere între „camping” şi „glamour” – în valoare de 12.500 de dolari, o călătorie cu trenul în regiunea canadiană a Munţilor Stâncoşi din America de Nord (14.500 dolari), un set de cutii cu sare de mare din Mediterana în valoare de 1.500 de dolari, un vaporizator produs de brandul Haze (250 dolari), dar şi un contract de închiriere pe un an a unui model de automobil Silvercar din gama Audi A4 (20.000 de dolari).
Sacoşa de cadouri mai include un obiect considerat îndrăzneţ de compania Distinctive Assets, care oferă aceste cadouri promoţionale: un aparat de vibromasaj Afterglow, în valoare de 250 de dolari.
Un alt cadou oferit nominalizaţilor la Oscar de Olessia Kantor, fondatoarea Enigma Life, constă într-un „curs de controlare a stării de spirit”, alături de o şedinţă de interpretare a horoscopului şi o analiză a viselor – totul costând 20.000 de dolari.
Aceste cifre sunt în concordanţă cu datele oferite de Stephen Follows, un producător londonez, profesor la National Film and Television School. Cu o zi înainte de anunţarea nominalizărilor la Oscar, la jumătatea lunii ianuarie, Stephen Follows a publicat pe blogul său o lungă analiză statistică care a vizat cifrele asociate cu gala Oscar, costurile unei campanii publicitare (100 milioane de dolari sunt cheltuiţi anual la Hollywood pentru a-i „seduce” pe membrii cu drept de vot ai Academiei de film americane), veniturile laureaţilor, dar şi cu membrii Academiei.
Potrivit acelei analize, 94% dintre votanţi sunt caucazieni, 77% sunt bărbaţi a căror vârstă medie este 62 de ani, iar costul mediu al unei campanii pentru lungmetraje care câştigă Oscarul pentru cel mai bun film este de circa 10 milioane de dolari. De asemenea, actriţele premiate cu Oscar beneficiază în medie de o creştere salarială de 500.000 de dolari – o sumă de şapte ori mai mică decât creşterea salarială primită de omologii lor de sex masculin.
Gala de decernare a premiilor Oscar va avea loc pe 22 februarie la Los Angeles. Lungmetrajele „Birdman” şi „The Grand Budapest Hotel” au primit cele mai multe nominalizări – câte nouă – inclusiv la categoria „cel mai bun film” şi sunt marile favorite la cea de-a 87-a ediţie a premiilor Oscar