Ce fac părinţii români pentru dezvoltarea neurocognitivă a copiilor?

Cei mai mulţi dintre părinţii români (30%) oferă copilului o alimentaţie sănătoasă, care să susţină dezvoltarea cognitivă, 26% îşi înscriu copiii la cursuri, ateliere şi diverse workshop-uri, iar 22% consideră şcoala şi grădiniţa un factor decisiv pentru formarea copilului.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Ce fac părinţii români pentru dezvoltarea neurocognitivă a copiilor?

Rezultatele celui mai recent studiu realizat de Secom, prin platforma Ivox, arată că 72% dintre părinţii români consideră că au cel mai important rol pentru dezvoltarea neurocognitivă a copilului lor, majoritatea (81%) fiind de acord că intervenţiile în acest proces se realizează în primii 7 ani de viaţă ai copilului.

Cei mai mulţi dintre părinţii români (30%) oferă copilului o alimentaţie sănătoasă, care să susţină dezvoltarea cognitivă, 26% îşi înscriu copiii la cursuri, ateliere şi diverse workshop-uri, iar 22% consideră şcoala şi grădiniţa un factor decisiv pentru formarea copilului, investind în înscrierea copilului la cea mai bună grădiniţă/şcoală.

Studiul mai arată că părinţii români consideră că pentru devoltarea şi înţelegerea copilului este importantă şi formarea lor, motiv pentru care aproximativ 9% susţin că merg la seminarii şi cursuri de parenting. Studiul a fost realizat online, la începutul lunii septembrie 2015 şi a cuprins un eşantion naţional, format din 812 părinţi (54% femei şi 46% bărbaţi), cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani.

Doar 22% dintre părinţi administrează un supliment pentru dezvoltarea cognitivă a copilului lor, însă 6 din 10 părinţi care aleg să ofere copilului şi un supliment optează pentru acizii graşi Omega-3.

În primii ani de viaţă creierul copilului şi întregul său sistem nervos trec printr-un proces accelerat de dezvoltare. La un an dimensiunile creierului se dublează, iar la vârsta de trei ani creierul unui copil ajunge la 80% din volumul creierului unui adult, formând câteva mii de conexiuni neuronale. Multiple studii arată că acizii graşi Omega-3 joacă un rol important în susţinerea proceselor de dezvoltare neurocognitivă a copilului.

“Creierul este format într-un procent de 60% din grăsimi. Acizii graşi Omega-3 au în compoziţie  acid docosahexaenoic (DHA) şi acid eicosapentaenoic (EPA), ingrediente care se găsesc în structura creierului şi care susţin funcţionarea cerebrală şi funcţiile mentale, însă au o rată de sinteză redusă în organism. În procesul de creştere, atunci când sistemul nervos al copilului se dezvoltă şi achiziţionează informaţii, aportul de EPA şi DHA ajută la dezvoltarea neurocognitivă a copilului”, explică dr. Ionuţ Băcanu, Director Medical Secom.

România se află printre ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul de acizi graşi Omega-3, o medie de 61 mg/zi, faţă de ţări precum Franţa (1,225 mg/zi), Germania (647 mg/zi), Spania 180 mg/zi, potrivit datelor Global Organization for EPA and DHA .
Studiul arată că cei mai mulţi dintre părinţi aleg uleiul de peşte simplu, fără a fi atenţi la un anumit tip de ulei (4 din 10 respondenţi), 23% administrează uleiul de somon, iar 22% ulei din ficat de cod. Recomandarea medicului este principala sursă de referinţă pentru părinţi atunci când aleg un produs cu acizi graşi Omega-3 pentru copii (67% din repondenţi), iar concentraţia ingredientelor se află în topul criteriilor pe care le au în vedere în momentul achiziţiei produsului.
Dezvoltarea neurocognitivă cuprinde toate procesele care intervin în dezvoltarea sistemului nervos şi implică gândirea, cunoaşterea, adaptarea la mediul înconjurător, memoria, imaginaţia, capacitatea de achiziţionare a informaţiei.

Urmărește CSID.ro pe Google News