Terapia prin artă, desfăşurată în cadrul instituţiilor şcolare, ajută copiii să îşi rezolve problemele de comportament, potrivit unui nou studiu, realizat în Marea Britanie, transmite Reuters, citat de Mediafax.
Demarat în 2002, programul „The Art Room” (Camera de artă, n.r.) se adresează copiilor cu vârsta între 5 şi 16 ani, despre care profesorii lor cred că au nevoie de suport emoţional şi comportamental.
Potrivit unui studiu publicat în revista The Arts in Psychotherapy, cercetătorii au descoperit că elevii care au terminat programul de zece săptămâni „The Art Room” erau mai puţin deprimaţi, cu mai puţine probleme comportamentale şi cu mai multă încredere de sine.
Programul „The Art Room” oferă un mediu de îngrijire şi creativitate prin care copiii pot „învăţa şi reuşi prin intermediul artei”, a declarat Melissa Cortina, un psiholog implicat în programul educativ.
Specialiştii din cadrul programului „The Art Room” lucrează cu copiii în ceea ce priveşte aptitudinile sociale, educaţia, dar şi ca o formă de terapie. Personalul este antrenat să urmeze o anumită metodologie, potrivit psihologului Melissa Cortina. Scopul programului este ca, în cele din urmă, să ajute copiii şi adolescenţii să se dedice din nou educaţiei.
„În momentul în care îşi dau seama că pot avea succes în ceea ce fac, cu ajutorul programului, pot folosi acest sentiment de încredere în sine în viaţa de zi cu zi şi la şcoală”, a spus Melissa Cortina.
Pentru noul studiu, Melissa Cortina şi colega sa Mina Fazel de la Universitatea Oxford au analizat chestionarele completate de 169 de elevi înscrişi în program şi de profesorii acestora înainte şi după anul şcolar 2012-2013. În total, în acea perioadă, peste o mie de copii din treisprezece şcoli au participat la programul „The Art Room”.
Potrivit răspunsurilor profesorilor, rezultatele elevilor s-au îmbunătăţit în toate domeniile. Cercetătoarele au înregistrat o scădere cu 37% în ceea ce priveşte o categorie numită „Total Difficulties” („Toate problemele”, n.r.), o scădere cu 41% a problemelor emoţionale, o reducere cu 15% a problemelor de conduită, o scădere cu 33% a hiperactivităţii, o micşorare cu 41% în ceea ce priveşte problemele cu colegii de clasă şi o îmbunătăţire cu 24% a comportamentului social.
Din răspunsurile oferite de copii, cercetătoarele au observat o scădere notabilă a simptomelor de depresie. Înainte de includerea în program, 16 studenţi (22%) au fost catalogaţi drept deprimaţi. După program, mai puţin de patru procente dintre aceştia au mai fost consideraţi deprimaţi.