Comportamentul din liceu, predictor al succesului profesional

Interesul pentru şcoală manifestat în adolescenţă şi comportamentul pe care îl au elevii în liceu poate fi un predictor al succesului profesional şi financiar ulterior.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Comportamentul din liceu, predictor al succesului profesional
Sursa foto: shutterstock

Să fie elevi responsabili, cu interes pentru şcoală şi cu aptitudini intelectuale în cazul adolescenţilor nu înseamnă doar că vor avea note bune la şcoală, ci poate prezice care va fi nivelul de succes ocupaţional şi al veniturilor, ulterior în viaţă, indiferent de IQ, situaţia socială a familiei sau factori de personalitate, arată un studiu recent publicat de American Psychological Association.

Comportamentele din liceu influenţează parcursul vieţii de adult

„Cercetările din educaţie, ştiinţe politice şi economie sunt din ce în ce mai focusate pe a analiza calităţile şi capacităţile pe care părinţii, profesorii şi şcoala ar trebui să le dezvolte copiilor pentru a le creşte şansele ulterioare de succes în viaţă,” afirmă autorul studiului, Marion Spengler, profesor la  Universitatea Tübingen. „Studiul nostru a scos la iveală faptul că anumite comportamente din liceu au efecte dramatice pe tot parcursul vieţii de adult.”

Spengler şi colegii săi au analizat date colectate de American Institutes for Research de la 346.660 elevii de liceu americani, în 1960, împreună cu date de la 81.912 dintre aceşti elevi 11 ani mai târziu şi de la 1952 dintre ei, 50 de ani mai târziu. Evaluarea iniţială a elevilor a măsurat varietatea comportamentelor şi atitudinilor acestora, trăsăturile de personalitate, abilităţile cognitive, statutul socioeconomic al familiilor din care proveneau şi factorii demografici. Analiza ulterioară a măsurat nivelul academic atins, veniturile şi prestigiul profesional.

Responsabilitatea, capacitatea intelectuală şi interesul pentru şcoală – cheia succesului în viaţă

Responsabilitatea, capacitatea intelectuală şi interesul pentru şcoală au fost asociate cu nivelul academic ulterior şi cu joburi mai prestigioase şi mai bine plătite, şi la grupul analizat după 11 ani şi la cel studiat la 50 de ani distanţă. Şi acest lucru a rămas valabil indiferent de statutul socioeconomic al părinţilor, abilităţile cognitive ale elevilor sau alte trăsături de personalitate ale acestora.

Deşi aceste descoperiri nu sunt neapărat surprinzătoare, Spengler subliniază importanţa comportamentelor specifice în liceu, care pot prezice cu certitudine succesul ulterior şi mai ales cultivarea acestora, pentru consecinţe pozitive pe termen lung asupra vieţii elevilor.

Foto:123rf.com

Citește și: Îngrijirea de calitate a copilului: cum contribuie la succesul acestuia în viață

Urmărește CSID.ro pe Google News