Credeţi că modelele din reviste sunt perfecte? Iată cât de mult se lucrează pentru a obţine un trup „perfect”!

Fiecare domnişoară suferă în sinea ei atunci când deschide o revistă lucioasă şi vede perfecţiune femeilor din fotografii. Coapse fine, talie subţiree, abdomen plat, ochi strălucitori, ten perfect întins, braţe tonice, sâni rotunzi şi ridicaţi, păr într-o ordine perfectă... Să mai continuăm?
  • Publicat:
Credeţi că modelele din reviste sunt perfecte? Iată cât de mult se lucrează pentru a obţine un trup

Fiecare domnişoară suferă în sinea ei atunci când deschide o revistă lucioasă şi vede perfecţiunea femeilor din fotografii. Coapse fine, talie subţire, abdomen plat, ochi strălucitori, ten perfect întins, braţe tonice, sâni rotunzi şi ridicaţi, păr într-o ordine perfectă… Să mai continuăm?

Ceea ce nu ştiu cele mai multe tinere care aspiră la această frumuseţe este că totul este un fals. Felul în care sunt modificate fotografiile modelelor în diferite programe de editare este, în ultima vreme, tot mai discutat. Ba mai mult decât atât, multe modele sunt date de gol de apariţiile fotografiilor de tip înainte şi după.

Cea mai recentă campanie de informare este lansată de către gigantul britanic Debenhams, care vrea să renunţe la fotografiile modificate ale modelelor de lenjerie intimă. Şefii departamentelor de marketing şi comunicare vor să promoveze imaginea femeii sănătoase şi normale, drept pentru care retailerul a început prin a ţine în vitrine afişe publicitare cu femei grăsuţe, modele având dizabilităţi fizice şi sportive paralimpice.

Motivaţia acestora este dată de tendinţa de insecuritate a tinerilor care văd pretutindeni fotografii editate într-un mod artificial. Consecinţa promovării masive a fizicului perfect este apariţia frustrărilor în rândul tinerilor care nu se mai simt bine în pielea lor, tinzând la o perfecţiune imposibil de atins, de altfel.

Retailerul britanic vrea să le redea astfel încrederea în sine femeilor, să le determine să se simtă frumoase sau măcar normale folosindu-se aceste materiale publicitare.

Sharon Webb, directoarea artistică a linie de lenjerie Debenhams, spune: “Vrem să ne ajutăm clienţii şă aibă mai multă încredere în fizicul lor, fără să-i bombardăm cu imagini nerealiste. Ca regulă, în fotografiile noastre retuşăm doar defecte precum cele ale pigmentaţiei pielii sau părul mult prea dezordonat.“

Ca un prim pas în această campanie, retailerul a dat publicităţii un set de fotografii înainte şi după ale unui model care în mod normal, nu ar fi avut nevoie de retuşuri. Iată cât de mult s-a lucrat la această fotografie pentru a o aduce la un aspect imaginar:

Înainte

După

Ce s-a întâmplat între timp?

I s-au subţiat faţa şi gâtul
S-au netezit cearcănele şi i s-au luminat ochii
S-au albit dinţii
S-au şters ridurile
S-a domolit părul
S-au şters excesele de grăsime de pe corp
S-a modificat culoarea şi textura pielii pentru a părea mai tonică, fină şi strălucitoare
S-a mărit bustul
S-au eliminat cute normale ale pielii
 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Elena Nistor
Elena Nistor este redactor colaborator al site-ului “Ce se întâmplă, doctore?”, articolele sale fiind dedicate sănătăţii şi sexualităţii. Temele pe care le abordează Elena Nistor se bucură de mare succes în rândul celor care îşi doresc să afle informaţii utile în ceea ce priveşte ...
citește mai mult