Cum vor arăta serviciile stomatologice după 15 mai? Un medic stomatolog explică

Odată cu ridicarea restricţiilor apar întrebări şi în privinţa modificării preţurilor serviciilor dentare. Ce spune Dr. Adrian Mina.
  • Publicat:
Cum vor arăta serviciile stomatologice după 15 mai? Un medic stomatolog explică
FOTO: pexels.com / Cum vor arăta serviciile stomatologice după 15 mai? Un medic stomatolog explică

Redeschiderea cabinetelor stomatologice după 2 luni de stare de urgenţă se va face în condiţii speciale de siguranţă, care implică un protocol strict ce trebuie respectat ca la carte. Distanţarea socială duce la desfiinţarea sălilor de aşteptare, iar după fiecare pacient se va proceda la o dezinfectare a tuturor ustensilelor şi aparatelor, procedeu ce durează aproximativ 15 minute.

O veste bună pentru pacienţi este aceea că preţurile servicilor stomatologice nu vor exploda, aşa cum s-a speculat în ultimele săptămâni. Medicul stomatolog Adrian Mina explică motivele pentru care preţurile trebuie să rămână la fel cu cele dinaintea pandemiei.

“Conform noilor reglementari, cabinetele stomatologice nu vor trebui să folosească nebulizatorul după fiecare pacient, ci să procedeze la dezinfectarea manuală şi corectă a spaţiului de lucru şi a aparatelor. Acesta este un proces de scurtă durată, de maxim 15 minute, astfel că nu se va reduce numărul pacienţilor. Acelaşi lucru îl faceam şi înainte, acum îl facem cu si mai mare atenţie. Dezinfectăm scaunele de lucru, mânerele, clanţele şi toată suprafaţa care se atinge în mod normal în cabinet. Dacă am fi vorbit despre un procedeu de lungă durată, care putea să dureze câteva ore, atunci mărirea de preţ era justificată pentru ca s-ar fi redus la jumătate numărul pacienţilor de care un medic stomatolog se poate ocupa într-o zi de lucru. Noi, în clinicile noastre din Bucureşti şi Constanţa vom practica aceleaşi preţuri”, spune medicul stomatolog.

În noile conditii de lucru se va pune accent pe distanţarea sociala şi pe telemedicină.

“Sălile de aşteptare se vor menţine doar în clinicile ce pot garanta o distanţă de 2 metri între pacienţi. Recomand însă desfiinţarea sălilor de aşteptare şi o mai bună coordonare a programărilor, astfel încât să se evite traficul pe holurile clinicii. Chiar dacă un pacient va ajunge mai repede sau există timpi de aşteptare din cauza unor intervenţii întârziate, atunci acesta va fi rugat să aştepte afară sau în maşină. În plus, consultaţia iniţială dintre medic şi pacientul nou se va face prin telemedicină, astfel că atunci când acesta va veni la clinică avem deja planul de tratament făcut, cabinetele sunt pregătite şi toată lumea va ştii exact ce trebuie să facă. Vom fi mai operativi şi mai eficienţi. Respectând aceste măsuri şi purtând mască în permanenţă vom asigura un spaţiu de lucru în care siguranţa şi sănătatea personalului şi clienţilor este garantată 100%”, mai spune medicul Adrian Mina.

 

Urmărește CSID.ro pe Google News