DOR: noul logo pentru produsele din România. Ce înseamnă și de ce să te uiți după el în magazine

  • Publicat:
DOR: noul logo pentru produsele din România. Ce înseamnă și de ce să te uiți după el în magazine

Dacă ești adeptul consumului de produse românești, vei putea să le identifici mai ușor în magazine, datorită noului logo, DOR, care înseamnă „De Origine România”. 

Conform unei legi adoptate pe 5 decembrie 2023, noua etichetă are ca scop promovarea produselor autohtone

Cu toate acestea, eticheta nu este obligatorie, iar producătorii pot alege dacă o folosesc sau nu. În plus, cei care aleg să o folosească trebuie să înfrunte birocrația statului român, pentru ca producătorii vor fi nevoiți să depună un dosar la Ministerul Agriculturii.

Pentru a primi eticheta DOR, produsele trebuie să îndeplinească mai multe criterii. În primul rând, materia primă trebuie să aibă 100% origine românească. Deci, carnea să provină de la animale crescute la noi în țară iar procesarea trebuie să fi fost făcută tot pe teritoriul României.

Produsele în componența cărora se află mai multe ingrediente trebuie să îndeplinească aceleași condiții. Spre exemplu, în cazul unui cozonac, acesta poate avea logo-ul DOR doar dacă are făina din cereale românești, laptele, ouăle și nuca la fel, iar când vine vorba despre stafide, zahăr și esențe, nu pot fi folosite dacă nu sunt autohtone în proporție de cel puțin 25%.

Foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult