Beneficiile cafelei sunt numeroase, dar există și anumite părți mai puțin bune ale consumului acestei licori care ne dă energie în fiecare zi. Potrivit unui studiu recent, consumul de cafea înainte de a face cumpărături – fie că vorbim despre cele fizice, în magazine, sau despre cele online – ne determină să cheltuim nesăbuit. Iată explicația cercetătorilor!
Cafeina nu stimulează doar simțurile, ci și impulsivitatea la shopping, arată un studiu realizat de oamenii de știință de la Universitatea South Florida.
De vină ar fi efectul cafeinei asupra producției de dopamină din creier, un neurotransmițător care, în cantități mari, crește impulsivitatea și diminuează simțul autocontrolului.
Potrivit cercetării, persoanele care consumă cafea înainte de a merge la cumpărături cheltuie cu 50% mai mulți bani și cumpără cu 30% mai multe produse decât și-au propus, în comparație cu persoanele care consumă cafea fără cofeină.
Totodată, efectele cafelei se fac resimțite și în ceea ce privește tipul produselor pe care le punem în coșul de cumpărături. Cafegiii au tendința să cumpere mai multe lucruri neesențiale și alimente nesănătoase.
Aceste rezultate sunt valabile atât pentru shoppingul în supermarket, cât și pentru cel virtual. Și nu doar cafeaua este cea vizată, ci și sucurile sau băuturile energizante care conțin cafeină, atrag atenția experții.
Așadar, dacă vreți să evitați cheltuielile inutile, ar fi bine să renunțați la cafea înainte să faceți cumpărături!