Aceste date au fost obţinute prin intermediul studiului Nielsen si SMARK Research (2013) „În bucătăria românilor – de la raft în farfurie”. Studiul s-a bazat atât pe obţinerea unor date calitative, cât şi cantitative.
• Mâncarea şi mesele aduc un anumit confort emoţional şi chiar un sentiment de împlinire în rândul românilor.
• Românii din mediul urban au o viziune hedonista asupra mâncarii – se lasa cuceriţi de mâncarurile cu aspect, miros şi gust savuros şi cedează uneori în faţa tentaţiilor culinare, chiar şi atunci când ţin un anumit regim alimentar.
• Exista o legatura strânsa între mâncare şi petrecerea timpului alaturi de familie şi prieteni, deoarece, pentru români, servirea mesei are rol de conexiune sociala.
• Tradiţia este foarte importanta în gastronomia româneasca, dar, cu toate acestea, românii doresc să simplifice sau să reinterpreteze reţetele tradiţionale. Exista o tendinţă de deschidere spre noutate în bucătărie, spre reţete internaţionale şi ingrediente noi, mai puţin cunoscute. Mai ales generaţia tânară este cea care pare dornică să experimenteze în bucătărie şi să descopere partea distractivă dintr-o sesiune de gătit.
• Fenomenul de internaţionalizare a bucătăriei româneşti a apărut şi datorită emisiunilor culinare de la TV, mai ales în rândul tinerilor, accentul punându-se mai mult pe combinaţii noi de ingrediente şi condimente noi.
• „Improvizaţia” este cuvântul definitoriu pentru modul în care gătesc mai nou românii din mediul urban. Chiar daca mai apelează încă la sfatul mamei atunci când gătesc, sursele de inspiraţie cele mai utilizate sunt blogurile şi site-urile culinare. Prezenţa smartphone-urilor a favorizat dezvoltarea acestui trend, reţetele fiind acum accesate cu şi mai multă uşurinţă.
• Reţetele simple, uşor de pus în practică şi care durează puţin ca proces de gătit sunt preferate de români. Se găteşte în mare parte ad-hoc, ţinându-se cont de gustul savuros şi de aspectul placut al mâncării.
• Femeile din cuplurile cu copii sunt, de regula, adeptele preparatelor sănăoase, pregătite acasă.
• Stilul de viaţa perceput ca fiind sănătos se reflectă şi în cumpărăturile pe care le fac românii în cadrul gospodăriei. Astfel, mai mult de jumătate dintre respondenţi cumpără fructe, legume şi lactate o dată la 2-3 zile sau mai des.
• Mesele servite acasă sunt frecvente în România. 89% dintre românii chestionaţi din mediul urban iau micul dejun acasă şi 97% dintre respondenţi iau cina acasă.
• Magazinele de tip discounter sunt menţionate de peste jumătate dintre respondenţi ca fiind cele pe care le frecventează pentru a-şi face cumpărăturile.
S-a lansat „Bucătăria Lidl” pentru a te încuraja să găteşti, să te distrezi şi să experimentezi
Dupa zece zile în care Chef Florin Dumitrescu şi actorul Andrei Aradits au lansat un manifest culinar prin care şi-au exprimat convingerile lor legate de gătit, a venit şi momentul adevărului.
Manifestul culinar a culminat cu lansarea Bucătăriei Lidl, locul de întâlnire a celor care iubesc mâncarea, gătitul şi petrecerea timpului alături de cei dragi în jurul mesei. Creată sub forma unei platforme online, îşi propune să devină un loc de inspiraţie deopotrivă pentru cei experimentaţi cât şi pentru cei care îşi doresc să înveţe sa pregătească reţete delicioase la preţuri avantajoase.
Oricine doreşte sa înveţe sau să se specializeze în domeniul culinar va găsi o sursă de inspiraţie sau un sfat util pe platforma online bucatarialidl.ro. Site-ul adună într-un singur loc utilizatorii creativi care aspiră să dobândească un stil de viaţă bazat pe o dietă echilibrată. În acelaţi timp, le oferă sfaturi şi idei despre cum pot să se bucure de mâncăruri savuroase, cu un conţinut nutritiv corect, care pot fi pregătite cu produse foarte bune la cel mai bun raport calitate-preţ.
Bucătăria Lidl se adaptează perfect obiceiurilor, nevoilor şi dorinţelor românilor, aşa cum acestea reiese din studiul „În bucătăria românilor – de la raft în farfurie”.