Pandemia a influențat multe aspecte ale vieții românilor: viața s-a schimbat considerabil, telemunca a devenit o opțiune convenabilă, iar spațiul interior casei a devenit o prioritate pentru reamenajare. În lumina acestor schimbări, Reveal Marketing Research a derulat un studiu ce arată cum zilele petrecute în casă au fost prolifice pentru idei de reamenajare a locuinței, precum și cât sunt dispuși românii să investească în reamenajare.
Pe lângă aspectele și elementele negative care au survenit în urma “consemnării la domiciliu”, timpul petrecut în casă a adus și beneficii. Printre acestea se numără și conștientizarea de către români a nevoii reale de reamenajare a propriei locuinţe (8 din 10 români declară că își doresc acest lucru).
„Deși situația economică este incertă şi o parte din romani au fost precauţi in ceea ce priveste investiţiile, estimăm că interesul pentru amenajări şi renovări se va menţine ridicat în perioada următoare. Reamenajarea propriei locuințe este o prioritate, mai ales acum când acasă – fiind locul în care ne simţim în siguranţă – a devenit pentru mulţi şi locul unde ne petrecem cel mai mult timp.
Daca înainte puneam accent mai mult pe locurile asociate cu petrecerea timpului liber cu familia – pe mobila din living room sau pe beneficiile date de electrocasnice, acum fiecare cameră din casă si fiecare lucru de tip instalaţie de apă, baterii, corpuri de iluminat şamd devin la fel de relevante pentru confortul nostru”, afirmă Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
În ultimul an, trendurile se înscriu într-o traiectorie ascendentă și oamenii investesc din ce în ce mai mult timp, atenție și chiar bani în alegerea celor mai potrivite soluții de amenajare a casei – casa devine acasă.
În privința tipului de lucrări cărora românii le acordă o atenție sporită renovării anul acesta, se numără, pe primul loc zugrăvitul (90%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucătarie (72%), schimbarea mobilei (64%), schimbarea sistemului de iluminare (51%) și schimbarea instalaţiei de apă, pe ultimul loc (34%).
Cât de des renovează românii şi ce bugete au?
Românii declară că obişnuiesc să reamenajeze casa/ apartamentul o data la 4 ani. O data cu aceaste reamenajări, 1 din 4 (24%) schimbă şi obiectele sanitare din baie (baterii, duşuri, etc) iar 16% schimbă şi bateria de la chiuveta din bucătărie.
Majoritatea însă declară că fac aceste schimbări mai rar, doar la nevoie: – 62% pentru obiecte de tip baterii şi duşuri şi 73% pentru baterii de bucătărie. Întrebaţi despre bugetul alocat pentru schimbarea obiectelor sanitare din baie şi/sau bucătarie, aceştia estimează că vor cheltui in jur de 4500 de lei.
Citește și: Criza economică iminentă cauzată de pandemia de coronavirus: cum să-i faci faţă fără să înnebuneşti