Plăteşti cash sau cu cardul?

Studiul "Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali" arată că în România femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plată în timp ce bărbaţii preferă cash-ul.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Plăteşti cash sau cu cardul?

Chiar dacă plăţile în numerar reprezintă cea mai veche formă de circulaţie a banilor, plata cu cardul este o variantă non-cash din ce în ce mai folosită în practică.

Ca să identifice ponderea celor două categorii de plată în comportamentul de consum: cash sau non-cash, EY România a realizat o cercetare în perioada 31 martie – 5 mai, pe un eşantion de 280 de persoane, cu vârsta între 20 şi 35 de ani.

Astfel, studiul Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali arată că în România femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plată în timp ce bărbaţii preferă cash-ul.

Studiul a fost structurat pe etapele paşilor de cumpărare a 5 tipuri de produse şi 4 tipuri de servicii din care am extras datele relevante pentru modalitatea de plată şi experienţa post-cumpărare.

Vă prezentăm succint în continuare principalele aspecte identificate:

  • În ce priveşte achiziţionarea serviciilor femeile preferă ca modalitate de cumpărare: 79% în magazin, 7% online şi 14% ambele în timp ce bărbaţii preferă ca modalitate de cumpărare 70% în magazin, 8% online şi 22% ambele.
     
  • Cumpărarea produselor este preferată de femei în varianta: 68% în magazin, 6% online şi 22% ambele în timp ce bărbaţii optează pentru modalitate de cumpărare în magazin 63%, online 7% şi ambele 30%.
     
  • Atât femeile (85%) cât şi bărbaţii (82%) preferă să facă împrumuturi bancare în sucursala. Femeile preferă să cumpere produse alimentare (87%) în magazin şi asigurări (81%) în agenţie în timp ce bărbaţii preferă şi ei să cumpere serviciile medicale (77%) şi automobile (76%) de la sursă.
     
  • Deşi mici ca pondere, valorile înregistrate la cumpărarea în mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt: telefonia mobilă/servicii internet (13%) femei şi 20% bărbaţi, electronice şi electrocasnice 7% femei şi 10% bărbaţi.

Modalităţi de plată

Cash – în funcţie de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată cash-ul pentru: produse alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) şi electronice şi electrocasnice (52%). În funcţie de categoria de serviciilor, femeile plătesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) şi poliţele de asigurare (55%). În cazul bărbaţilor pentru categoria produselor analizate, în topul preferinţelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) şi electronice şi electrocasnice (64%). În funcţie de categoria serviciilor, bărbaţii plătesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) şi asigurări (63%).

Card – în funcţie de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată card-ul pentru: electronice şi electrocasnice (39%), automobile (30%) şi îmbrăcăminte. În funcţie de categoria serviciilor, femeile plătesc cu cardul pentru: împrumuturile bancare (35%), asigurări (33%) şi servicii medicale (22%). În cazul bărbaţilor pentru categoria produselor analizate, în topul preferinţelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele şi electrocasnicele (30%), îmbrăcăminte (29%) şi produse alimentare (26%).

Tags:
Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandări:
De ce să nu consumi pâine cu brânză! Avertismentul Mihaelei Bilic
De ce să nu consumi pâine cu brânză! Avertismentul Mihaelei Bilic
Impactul căștilor audio asupra auzului tinerilor! Cum afectează creierul
Impactul căștilor audio asupra auzului tinerilor! Cum afectează creierul