Raportul din acest an explorează modul în care provocările economice actuale afectează alegerile consumatorilor în materie de snacking, în întreaga lume – majoritatea respondenților continuând să acorde prioritate gustărilor, în ciuda creșterii costurilor și a provocărilor economice.
Studiul, dezvoltat de Mondelēz International în parteneriat cu The Harris Poll, urmărește atitudinile și comportamentele în materie de gustări în rândul a mii de consumatori intervievați în 12 țări, pentru al patrulea an consecutiv. Aceste constatări ilustrează rolul extins al gustărilor – gustările înlocuiesc din ce în ce mai mult mesele tradiționale în viața consumatorilor.
Printre constatările cheie se numără faptul că, în întreaga lume, consumatorii iau gustări:
Sondajul subliniază tendința consumatorilor de a căuta gustări care să satisfacă diferite nevoi din viața lor. Marea majoritate a declarat că ia gustări în mod regulat pentru a se recompensa (78%) și pentru un sentiment de confort (77%), incluzând majoritatea covârșitoare a milenialilor (85% pentru ambele motive). Sondajul arată și importanța recunoașterii brandurilor, 67% dintre aceștia afirmând că ar cumpăra mai puține gustări din mărcile de gustări preferate decât mai multe din alternative generice, indiferent de costuri.
Obiceiul de a lua gustări conștient
Consumatorii fac un efort pentru a fi atenți și prezenți în timp ce iau gustări, 78% dintre ei declarând că își fac timp să savureze gustările pentru a se răsfăța.
Mulți sunt, de asemenea, atenți la mărimea porțiilor, spunând că își fac timp să porționeze gustările înainte de a le mânca (61%) și verifică etichetele nutriționale de pe gustări înainte de a le cumpăra (68%).
Între timp, mai puțin de jumătate (46%) spun că se simt vinovați atunci când se bucură de o gustare sau de un răsfăț.
O modalitate de conectare
Gustările oferă o oportunitate importantă de conectare cu ceilalți, șapte din zece persoane confirmând că „împărțind gustările cu ceilalți reprezintă modul de a-mi arăta afecțiunea”.
Această tendință de a se așeza în mod regulat pentru a savura gustări cu cei dragi este deosebit de puternică în gospodăriile din India și Mexic.