Rolul gustărilor în obiceiurile alimentare ale consumatorilor (studiu)

Raportul anual "State of Snacking™", este un studiu global privind tendințele de consum care analizează perspectivele anuale privind modul în care consumatorii iau decizii în materie de gustări.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Rolul gustărilor în obiceiurile alimentare ale consumatorilor (studiu)
  • Gustările sunt preferate în locul meselor tradiționale pentru al patrulea an consecutiv
  • Gustările rămân incluse în mod regulat în bugetele consumatorilor, în ciuda creșterii prețurilor
  • Consumatorii sunt mai atenți și mai prezenți atunci când se bucură de gustări
  • Consumatorii sunt dispuși să plătească o sumă mai mare pentru gustări sustenabile

Raportul din acest an explorează modul în care provocările economice actuale afectează alegerile consumatorilor în materie de snacking, în întreaga lume – majoritatea respondenților continuând să acorde prioritate gustărilor, în ciuda creșterii costurilor și a provocărilor economice.

Studiul, dezvoltat de Mondelēz International în parteneriat cu The Harris Poll, urmărește atitudinile și comportamentele în materie de gustări în rândul a mii de consumatori intervievați în 12 țări, pentru al patrulea an consecutiv. Aceste constatări ilustrează rolul extins al gustărilor – gustările înlocuiesc din ce în ce mai mult mesele tradiționale în viața consumatorilor.

Printre constatările cheie se numără faptul că, în întreaga lume, consumatorii iau gustări:

  • Zilnic – Gustarea este un element de bază – 71% dintre consumatori iau gustări cel puțin de două ori pe zi.
  • Cu atenție – 78% dintre consumatori declară că își iau timpul necesar să savureze gustările delicioase, iar 61% spun că își fac timp pentru a porționa gustările înainte de a le mânca.
  • Frecvent – Consumatorii înlocuiesc din ce în ce mai mult mesele cu gustări, 55% dintre ei declarând că este mai probabil să mănânce o gustare atunci când este momentul celor trei mese principale.
  • Sustenabil – Reducerea deșeurilor este o prioritate de top, șapte din 10 consumatori spunând că acordă prioritate gustărilor care au mai puține ambalaje și 72% spunând că de obicei le reciclează.

Sondajul subliniază tendința consumatorilor de a căuta gustări care să satisfacă diferite nevoi din viața lor. Marea majoritate a declarat că ia gustări în mod regulat pentru a se recompensa (78%) și pentru un sentiment de confort (77%), incluzând majoritatea covârșitoare a milenialilor (85% pentru ambele motive). Sondajul arată și importanța recunoașterii brandurilor, 67% dintre aceștia afirmând că ar cumpăra mai puține gustări din mărcile de gustări preferate decât mai multe din alternative generice, indiferent de costuri.

Alte rezultate suplimentare ale raportului includ:

Obiceiul de a lua gustări conștient

Consumatorii fac un efort pentru a fi atenți și prezenți în timp ce iau gustări, 78% dintre ei declarând că își fac timp să savureze gustările pentru a se răsfăța.

Mulți sunt, de asemenea, atenți la mărimea porțiilor, spunând că își fac timp să porționeze gustările înainte de a le mânca (61%) și verifică etichetele nutriționale de pe gustări înainte de a le cumpăra (68%).

Între timp, mai puțin de jumătate (46%) spun că se simt vinovați atunci când se bucură de o gustare sau de un răsfăț.

O modalitate de conectare

Gustările oferă o oportunitate importantă de conectare cu ceilalți, șapte din zece persoane confirmând că „împărțind gustările cu ceilalți reprezintă modul de a-mi arăta afecțiunea”.

Această tendință de a se așeza în mod regulat pentru a savura gustări cu cei dragi este deosebit de puternică în gospodăriile din India și Mexic.

Tags:
Urmărește CSID.ro pe Google News