Consumatorii români sunt interesaţi de noile tehnologii, potrivit studiului anual Techonomic Index, realizat de Samsung, care oferă o privire cuprinzătoare asupra comportamentelor şi atitudinilor faţă de tehnologie a 18.000 de consumatori europeni.
• Consumatorii din România sunt primii din Europa la timpul petrecut folosind telefoane mobile, cu o medie de 1 oră şi 49 de minute pe zi
• Românii folosesc dispozitive electronice în medie 10 ore si 20 de minute pe zi, în comparaţie cu media pe Europa de 8 ore
• 40% dintre români plănuiesc să achiziţioneze un telefon mobil în următoarele 3 luni, de două ori mai mult decât media europeană de unul din cinci utilizatori (21%)
• CCS Insight Analyst – consumatorii continuă să investească în gadget-uri şi tehnologie în întreaga lor gospodărie, astfel că realitatea Internet of Things se apropie vertiginos.
Apetitul românilor pentru tehnologie creşte, aceştia fiind mai înclinaţi să cumpere dispozitive de ultimă generaţie decât media europeană. Studiul a fost realizat online, pe 1.000 de respondenţi cu vârsta peste 16 ani.
Încrederea consumatorilor
Încrederea românilor în finanţele personale este comparabilă cu cea a nordicilor când vine vorba de consum, dar în ceea ce priveşte planurile de investiţie în noi dispozitive tehnologice, cei din Ţările Nordice sunt aproape la jumătate faţă români.
Apetitul românilor pentru tehnologie: numărul de dispozitive şi timpul de utilizare sunt mari
Majoritatea covârşitoare a gospodăriilor din România (97%) are cel puţin un telefon mobil, PC sau laptop, televizor şi aparat electrocasnic. În prezent, penetrarea tabletelor a ajuns la 67%, puţin mai mare decât media europeană de 64%. În ansamblu, studiul arată că locuinţa anului 2015 este acum îmbogăţită de tehnologie şi numărul de dispozitive deţinute de un român este de 19, similar mediei europene. Nu numai că sunt mai multe dispozitive în gospodării, dar timpul total petrecut utilizându-le zi de zi este de 10 ore şi 20 de minute, cu 2 ore şi 20 de minute mai mult decât media europeană.
Martin Garner, SVP, Internet of Things Research, CCS Insight, CCS, a declarat: „Consumatorii continuă să investească în gadget-uri şi tehnologie pentru întreaga lor locuinţă. În special odată cu apariţia 4G, prognoza de vânzări a smartphone-urilor cu 4G activat va creşte de la 65% din totalul vânzărilor de smartphone-uri în acest an la 95% până în 2019. Cercetarea noastră arată că această creştere a numărului de dispozitive conectate pe persoană înseamnă că apetitul consumatorilor este, de asemenea, în creştere pentru alte servicii avansate, cum ar fi streaming video şi audio, stocare şi sincronizare pe toate dispozitivele. Aceste tendinţe ne îndreaptă către o piaţă în creştere pentru case inteligente, construite pe Internet of Things”.
În ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare: