În perioada pandemiei de COVID-19, anumite segmente de populație au ajuns să petreacă cu peste 20% mai mult timp în fața dispozitivelor mobile. Această creștere crește riscul de apariție a problemelor oftalmologice pe termen lung.
Potrivit unui studiu realizat anul trecut de un magazin de optică din România, pe un eșantion de 6.000 de respondenți, mai mult de 70% dintre români nu merg la timp la consultațiile oftalmologice sau de determinare a dioptriilor, deși peste 50% din români au nevoie de corecție. Astfel, s-a aflat că deși văzul este cel mai important simț, românii nu sunt preocupați suficient de aspectul prevenției sau al corecției la timp.
Peste 70% dintre respondenți (2.630 de persoane) au recunoscut că a trecut mai mult de un an de zile de la ultima verificare a dioptriilor, în timp ce 18% (679 de persoane) au spus că vin la timp la consultații. Doar 13% (cc. 500 de persoane) dintre respondenți au ajuns la un control la 6 luni.
Cel mai des întâlnite probleme ale purtătorilor de ochelari sunt:
– ruperea neașteptată a perechii vechi de ochelari, în condițiile în care nu există o altă pereche de rezervă
– purtarea unor rame vechi și deteriorate ce produc alergii, zgârieturi sau presiune excesivă pe nas și urechi
– purtarea de ochelari cu lentile ce nu mai corespund dioptriilor actuale, ce rezultă în vedere încețoșată sau dureri de cap și amețeli
– purtarea de ochelari cu lentile zgâriate sau mătuite, ce nu mai oferă acuitate vizuală optimă
– aspectul estetic – purtarea de rame ce nu se (mai) potrivesc cu stilul și personalitatea purtătorului