Scăderea în greutate poate reduce vulnerabilitatea în fața marketingului alimentar STUDIU

Cercetătorii din Canada și Franța au descoperit că femeile obeze erau mai vulnerabile în fața strategiilor de marketing alimentar.
  • Publicat:
Scăderea în greutate poate reduce vulnerabilitatea în fața marketingului alimentar STUDIU
Foto: shutterstock

În urma unui studiu s-a descoperit că femeile obeze erau mult mai sensibile în fața strategiilor de marketing. Chirurgia bariatrică, care implică schimbări ale aparatului digestiv pentru a ajuta în procesul de slăbire, reduce vulnerabilitatea lor în fața strategiilor de marketing la același nivel cu cel al femeilor cu o greutate moderată. Cercetarea sugerează că susceptibilitatea unei persoane la marketingul așimentar nu este o recompensă permanentă.

Potrivit Centrului de Prevenție și Control al Bolii (CDC), un factor care duce la creșterea ratei obezității poate fi marketingul intensiv al caloriilor, restaurantelor cu alimente sărace în nutrienți pe care le găsim pe ecranele dispozitivelor mobile sau pe panourile publicitare. Cercetările anterioare sugerează că în rândul copiilor cu exces de greutate sau obezitate există riscul de a fi mai susceptibili la reclamele alimentare, ceea ce produce un cerc al mâncatului în exces și creșterii în greutate.

Cercetătorii din Canada și Franța au descoperit că femeile obeze erau mai vulnerabile în fața acestor strategii de marketing, dar scăderea în greutate produsă în urma chirurgiei bariatrice le poate ajuta să iasă din acest cerc vicios.

Testul de predispoziție

Oamenii de știință au comparat susceptibilitatea în fața marketingului alimentar a trei grupe de femei:

  • Grupul 1: 73 de femei cu obezitate severă care urmau să beneficieze de chirurgie bariatrică pentru a scădea în greutate
  • Grupul 2: 41 de femei cu greutate moderată, similare celor din primul grup din privința vârstei, genului, statut marital și angajament
  • Grupul 3: 29 de femei obeze care nu urmau să aibă parte de nicio procedură pentru a slăbi.

Cercetătorii au testat pacienții din prima grupă înainte de proceduri, dar și 3 și 12 luni mai târziu. Cel de-al doilea grup a fost testat de două ori, la șase luni distanță, iar cel de-al treilea grup a fost testat o singură dată. De asemenea, au testat susceptibilitatea participanților în privința a trei strategii de marketing: cum sunt portretizate alimentele, mărimea porțiilor și cât de sănătoase sunt, de fapt.

Prima strategie implică poziționarea unui produs ca fiind natural sau sănătos. Cercetătorii au rugat participanții să estimeze conținutul caloric a patru gustări ”sănătoase”, inclusiv sucul de mere și batoanele cu granola și a altor patru gustări ”indulgente”, precum sucul și batoanele de ciocolată. În realitate, gustările ”sănătoase” conțineau mai multe calorii decât cele ”indulgente”.

A doua strategie de marketing implică dimensiunea porțiilor, prin redemunirea lor, deoarece așa tinzi să mănânci mai mult decât esre nevoie. Etichetele sugerau cantitatea actuală a porțiilor, în grame sau centilitri, dar acestea erau trecute ca ”mini”, ”mic” și ”mediu” sau ”mare” și ”extra-mare”.

În urma acestui test, participanții au ales din meniu ca opțiuni de dimensiune a porțiilor 47, 65, 95cl sau variantele 24, 47 și 65cl. Testele au dezvăluit că femeile care sufereau de obezitate erau semnificativ mai sensibile față de cele cu o greutate moderată în fața celor trei strategii de marketing.

Urmărește CSID.ro pe Google News