Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer împreună cu Pfizer România au ajutat 115 femei cu suspiciune de cancer de sân să-şi facă gratuit analize detaliate, respectiv mamografii sau ecografii, pentru stabilirea unui diagnostic.
Femeile cuprinse în campanie sunt din mediul rural şi oraşe mici, din cinci judeţe ale ţării (Argeş, Galaţi, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman).
Dintre femeile participante la testări, 70% au efectuat mamografii şi 30% ecografii mamare. Rezultatele au fost destul de îngrijorătoare, 43% dintre femei fiind descoperite cu probleme de sănătate a sânilor.
Astfel:
Tuturor femeilor li s-a recomandat un examen mamografic şi/sau ecografic periodic.
Campania a adus încă o dată în atenţie importanţa screening-ului în depistarea precoce a cancerului de sân, al treilea cel mai frecvent tip de cancer din România (după cancerul pulmonar şi cel colorectal).
Anual, în România mor 3 244 de femei din cauza cancerului de sân. O pacientă depistată însă din timp cu cancer de sân are o rată de supravieţuire de 90%.
Screening-ul cancerului presupune diagnosticul la o populaţie fără simptome, într-un stadiu precoce de boală.