Studiu despre consumul de lactate în rândul românilor

Studiul despre consumul de lactate în rândul românilor arată că o treime dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lapte.
  • Publicat:
Studiu despre consumul de lactate în rândul românilor

Consumul de lactate are multe beneficii asupra sănătății, fiind o sursă bună de calciu, de proteine și de vitamine pentru organism. Comportamentele de consum s-au schimbat foarte mult în contextul pandemiei, iar oamenii au devenit mai atenți la sănătatea lor, inclusiv în ceea ce privește alimentația. Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind consumul produselor lactate în rândul românilor: de la comportament la loialitate și produse preferate.

Cât de des consumă românii lactate?

În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână. Doar 6% dintre respondenți spun că nu consumă niciodată produse lactate.
Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenți este margarina – 30% dintre ei declară că nu mănâncă niciodată acest produs. Cei mai în vârstă, persoanele peste 60 de ani, sunt cei care spun în cea mai mare măsură că nu preferă margarina – aproape jumătate (49%) au selectat această opțiune.

Cumpără românii lactate de la piață și de la producători locali?

Datele Reveal Marketing Research arată că în general, românii preferă să cumpere produse lactate din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei.

Întrebați de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, în medie:

  • 57% dintre respondenți declară că preferă varianta supermaketurilor pentru aceste produse,
  • doar 18% care spun că se duc la piață pentru a cumpăra lactate
  • 16% dintre români preferă magazinele din apropierea casei
  • doar 9% dintre respondenți declară că nu cumpără deloc.

Întrebați cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate în general, 36% dintre români au spus că obișnuiesc să cumpere mereu același brand, indiferent de promoțiile de la raft.
46% dintre respondenți afirmă că alternează aceleași branduri, în funcție de promoțiile găsite în magazin. În schimb, doar 12% dintre români spun că își fac aprovizionarea cu produse lactate, în funcție de promoțiile de la raft și nu cumpără mereu aceleași brand. Un procent de doar 6% dintre respondenți spun că se uită la alte criterii atunci când fac cumpărăturile de lactate și nu achiziționează aceeași marca. Alegerea lor este influențată de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor.

Cantitate mai mare la același preț: ofertele cele mai atractive pentru români

Întrebați care sunt pachetele de lactate cele mai atractive pentru români, în medie, cei mai mulți dintre români (53%) au spus că preferă pachetele de cantitate, de tipul primești 20% în plus pentru același preț. Pe locul al doilea se află pachetele cu același produs (de exemplu, 3+1 gratis, 1+1 gratis) care au fost menționate în medie de 37% dintre respondenți. Mai puțin atractive sunt pachetele complementare (de exemplu, lapte + cereale) – doar 10% în medie dintre români au selectat acest răspuns.

Consumul de lactate în contextul pandemiei. Ce s-a schimbat?

Studiul și-a propus să investigheze și schimbările aduse de pandemie în ceea ce privește criteriile de alegere a produselor lactate. Pentru 60% dintre aceștia noul context nu a adus schimbări în comportamentele lor de achiziție. Ei declară că în continuare cumpără aceleași produse lactate ca înainte de izbucnirea pandemiei. Restul de 40% declară că au avut loc niște schimbări36% spun că pe lângă produsele pe care le cumpărau și înainte, adaugă în coș și produse pe care le consideră mai sănătoase iar 4% declară că acum cumpără alte produse decât înainte – produse considerate a fi mai sănătoase.

Urmărește CSID.ro pe Google News