Dove crede că fiecare femeie are dreptul la frumuseţe şi fericire. În acord cu misiunea brandului de a redefini feminitatea şi de a da valoare frumuseţii naturale, în pofida stereotipurilor de perfecţiune, Dove a readus problematica frumuseţii în atenţia femeilor din România.
Dezbaterea despre frumuseţea autentică a avut loc pe data de 6 martie şi i-a avut ca protagonişti pe Oana Cuzino – prim-ambasador Dove, Alfred Dumitrescu, psiholog şi psihoterapeut, şi actriţa Oana Pellea.
Alături de cei mai importanţi editori de beauty şi lifestyle, aceştia au iniţiat dialogul despre frumuseţea adevărată, încurajând astfel femeile din România să îţi recunoască şi valorifice propria frumuseţe.
Studiul ”The Real Truth about Beauty: Revisited” din 2010 a fost realizat pe un eşantion de 6.400 femei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 64 ani (şi s-a desfăşurat în 20 de ţări).
Studiul explică măsura în care femeile îşi percep şi experimentează propria lor frumuseţe şi a fost conceput pentru a constata dacă relaţia femeii cu frumuseţea s-a schimbat în ultimii 6 ani, pentru a identifica diferitele tipuri de presiuni asupra frumuseţii pe care le experimentează şi pentru a determina cei mai importanţi factori.
Scriitorul şi psihoterapeutul Susie Orbach a fost colaboratoare în anul 2010 pentru realizarea studiului. Studiul global a evidenţiat 3 subiecte – cheie: existenţa unei conexiuni între frumuseţe şi fericire, femeile sunt cei mai aprigi critici atunci când vine vorba defectele lor şi nu îşi maximizează propriul potenţial de frumuseţe.
1 – Conexiunea dintre frumuseţe şi fericire
Încă din 2004, la nivel global, numărul de femei care se descriu ca fiind frumoase a crescut de la 2% la 4%.
În schimb, satifacţia generală în ceea ce priveşte stilul de viaţă şi bunăstarea a decăzut cu 10%, de la 80% la 70%.
2 – Femeile sunt cei mai aprigi critici
La nivel global, 54% dintre femei se consideră a fi cei mai aprigi critici când vine vorba de propria persoană.
Majoritatea femeilor se simt constrânse pentru a fi frumoase (59%).
80% dintre femei sunt de acord cu faptul că fiecare femeie are ceva care o face frumoasă, dar nu îşi acceptă propria frumuseţe.
3 – Femeile nu îşi maximizeaza potenţialul de frumuseţe
72% dintre femei cred că cele mai frumoase femei sunt cele care se bucură din plin de ceea ce au.
74% dintre femei doresc să îşi creeze propria definiţie a frumuseţii.
Aproape jumătate dintre femei sunt de acord cu faptul că au potenţial pentru a arăta mai bine, dar nu profită de această oportunitate.
Peste 50% dintre femei acordă timp cu plăcere propriului ritual de îngrijire.
63% se simt cel mai bine atunci când au grijă de aspectul lor.
61% dintre femei caută soluţii simple care le fac să se simtă mai frumoase.
La nivel global, aproape jumătate dintre femei sunt de acord cu faptul că pot obţine ceea ce e mai bun atunci când folosesc produsele de îngrijire potrivite tipului lor de piele (45%).
„Dove este diferit, este primul brand care a îndrăznit să propună o nouă abordare asupra frumuseţii: aceea că frumuseţea adevărată nu ţine cont de formă, mărime, vârstă, culoare. Frumuseţea unei femei trebuie apreciată în întregime fiindcă vine şi din interior, nu este dată doar de aspectul fizic”, a declarat Oana Cuzino, prim-ambasador Dove.
Eforturile şi iniţiativele Dove de a redefini percepţia asupra frumuseţii se bazează pe rezultatele unui studiu din 2010 desfăşurat la nivel global, conform căruia 4% dintre femei s-ar caracteriza ca fiind frumoase.
În România, procentul femeilor care se consideră frumoase este şi mai mic, de doar 3%. Această cifră este reconfirmată şi în 2013, în urma unui sondaj organizat pe pagina Dove de Facebook la începutul lunii martie, la care au răspuns 2,654 de persoane.
Potrivit cercetării din 2010, 78% dintre românce se declară cel mai aprig critic al felului în care arată, clasându-se pe locul întâi în topul global. Presiunea cea mai mare pentru a fi frumoasă vine din interior, au afirmat mai mult de jumătate dintre româncele intervievate.
„Dove crede că frumuseţea trebuie să fie o sursă de încredere, nu de anxietate. Evenimentul de astăzi este un alt pas important pe care Dove îl face pentru a încuraja femeile să privească frumuseţea diferit, în afara tiparelor de perfecţiune. Cunoaşterea de sine este esenţială în acest proces.
Prin conştientizarea şi acceptarea propriei fizionomii şi armonizarea cu propriile valori, femeile vor putea să recâştige încrederea în sine. Astfel vor fi pregătite să îşi accepte şi valorifice frumuseţea naturală.” a adăugat Dan Oprescu, Brand Building Director Unilever South Central Europe.