Iată secretele din spatele amenajării supermarketurilor. Plasarea strategică a produselor și designul labirintic sunt concepute pentru a influența comportamentul de cumpărare al clienților.
Supermarketurile folosesc strategii inteligente pentru a ne influența comportamentul de cumpărare, după cum dezvăluie un student la design arhitectural pe TikTok. Potrivit Daily Mirror, Reeves Connelly, care a studiat la Institutul Pratt, explică tacticile psihologice din spatele designului magazinelor.
Legumele și fructele sunt plasate la intrare pentru a ne face să ne simțim mai puțin vinovați când cumpărăm ulterior alimente nesănătoase. Connelly afirmă: „Supermarketurile vor plasa secțiunea de produse chiar la intrare, astfel încât să luați mai întâi fructele și legumele și apoi, sperăm, să vă simțiți mai puțin vinovați că luați junk food mai târziu”.
Produsele esențiale, cum ar fi laptele și ouăle, sunt puse în spatele magazinului pentru a ne face să parcurgem alte raioane. El adaugă: „S-ar putea să fi observat și că articolele esențiale precum laptele și ouăle sunt plasate deliberat în spatele magazinului, astfel încât să fiți forțați să treceți prin alte culoare pentru a ajunge la ele”.
Capetele rafturilor sunt umplute cu opțiuni nesănătoase pentru a ne tenta în timp ce căutăm produsele esențiale. Cerealele pentru copii sunt aranjate la nivelul ochilor acestora, în timp ce opțiunile mai sănătoase sunt plasate sus. Casele de marcat sunt poziționate strategic lângă ieșire pentru a preveni plecarea fără cumpărături. Magazinele schimbă periodic locația produselor pentru a ne dezorienta și a ne face să explorăm mai mult.
Connelly adaugă: „Ei sunt foarte conștienți că aceste tactici devin mai puțin eficiente după ce vizitați magazinul de câteva ori și vă faceți o idee mai bună despre unde se află totul, așa că vor muta în mod regulat produsele în diferite culoare pentru a vă dezorienta”.
Înțelegerea acestor strategii ne poate ajuta să facem alegeri mai conștiente în timpul cumpărăturilor și să evităm achizițiile impulsive. Data viitoare când mergeți la supermarket, fiți atenți la aceste tactici și încercați să vă concentrați pe lista de cumpărături.
Totodată, e bine să știți și trucul folosit în supermarket ca produsele să rămână proaspete mai mult timp.
Unul dintre cele mai eficiente trucuri folosite de supermarketuri este sistemul de umidificare, în special în raioanele de fructe și legume. Ai văzut vreodată cum legumele sunt pulverizate periodic cu un strat fin de apă? Acest proces nu este doar pentru aspect – menținerea unui nivel ridicat de umiditate previne deshidratarea și păstrează produsele proaspete mai mult timp.trucul folosit în supermarket ca produsele să rămână proaspete mai mult timp.
Foto: Shutterstock, arhivă