O inițiativă importantă pentru sănătatea mintală și emoțională a elevilor români

Știrea despre implementarea unui proiect dedicat sprijinirii sănătății mintale și emoționale a elevilor din România este una încurajatoare. Este evident că există o recunoaștere tot mai mare a importanței acestei probleme și a impactului pe care sănătatea mintală îl are asupra dezvoltării noastre.
  • Publicat:
O inițiativă importantă pentru sănătatea mintală și emoțională a elevilor români

Ministerul Educației a anunțat, joi, că a lansat, în colaborare cu UNICEF și Direcția Generală pentru Sprijinirea Reformelor Structurale a Comisiei Europene (DG REFORM), proiectul „Politici și resurse pentru școli sigure și suportive”. 

Proiectul se va derula în următorii doi ani (până în luna iunie 2026) și are ca obiectiv general ”promovarea unui mediu școlar sănătos și sigur în care învățarea socială și emoțională, sprijinul psihosocial și sănătatea mintală fac parte din cultura și practica curentă a fiecărei școli, ca abordare la nivelul școlii în ansamblu”.

”Prin acest proiect se vor dezvolta instrumente personalizate, cum ar fi ghiduri, recomandări și programe de formare dedicate personalului educațional pentru a integra activități pentru dezvoltarea competențelor sociale și emoționale în activitatea de predare și în managementul clasei”, precizează Ministerul Educației într-un comunicat de presă.

Totodată, ”eforturile se vor concentra pe promovarea utilizării responsabile a tehnologiei, internetului și rețelelor sociale în cadrul activităților curriculare și extra-curriculare”.

De ce este important acest proiect?

Prevalența problemelor de sănătate mintală: Adolescenții se confruntă cu o gamă largă de provocări, de la presiunea academică și socială, până la schimbările hormonale și identitare. Toate acestea pot afecta semnificativ sănătatea lor mentală.

Impactul asupra învățării: Problemele de sănătate mintală pot afecta concentrarea, motivația și performanța școlară.

Prevenirea și intervenția timpurie: Prin oferirea de sprijin și resurse adecvate, se pot preveni probleme mai grave și se poate interveni la timp în cazul celor care au nevoie.

Ce presupune acest proiect?

  • Dezvoltarea de instrumente personalizate: Ghiduri, recomandări și programe de formare pentru personalul educațional.
  • Integrarea activităților pentru dezvoltarea competențelor sociale și emoționale: Învățarea socială și emoțională va deveni parte integrantă a curriculumului.
  • Promovarea utilizării responsabile a tehnologiei: Se vor dezvolta programe pentru a ajuta elevii să utilizeze în mod sănătos internetul și rețelele sociale.
  • Identificarea și susținerea elevilor care au nevoie de ajutor: Se vor crea instrumente pentru a identifica elevii cu dificultăți și pentru a le oferi sprijinul necesar.

”Activitățile-cheie includ o analiză reprezentativă la nivel național cu privire la starea de bine a elevilor și la abilitățile sociale și emoționale ale acestora în cadrul învățământului gimnazial, o evaluare a bunelor practici europene în acest domeniu, dezvoltarea de instrumente și recomandări, precum și un program-pilot în 8 – 10 școli, care să sprijine testarea elementelor dezvoltate prin proiect”, mai transmite ministerul.

Acest proiect reprezintă un pas important în direcția unei societăți mai sănătoase și mai compasiune. Este esențial ca toate părțile implicate – părinți, profesori, elevi, autorități – să colaboreze pentru a asigura succesul acestei inițiative.

Sursă foto: Shutterstock,

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult