Un vaccin revoluționar pentru populație. Bacterii modificate ca armă împotriva cancerului

O descoperire recentă în domeniul medical promite să schimbe radical abordarea tratamentului cancerului. Cercetătorii au dezvoltat un vaccin inovator care utilizează bacterii modificate genetic pentru a stimula sistemul imunitar să lupte împotriva celulelor canceroase.

Cum funcționează acest vaccin?

Bacterii personalizate

Fiecare tumoră are un profil genetic unic. Cercetătorii pot identifica aceste caracteristici unice ale tumorii, numite neoantigene. Bacteriile sunt apoi modificate genetic pentru a produce în cantități mari aceste neoantigene specifice tumorii.

Infiltrarea tumorii

Odată injectate în organism, aceste bacterii modificate se îndreaptă direct către tumoare. Aici, ele acționează ca niște mici „fabrici” de producere a neoantigenelor, prezentându-le sistemului imunitar.

Activarea sistemului imunitar

Celulele imunitare recunosc neoantigenele ca fiind străine și declanșează un atac asupra celulelor canceroase. În același timp, bacteriile produc și alți factori care stimulează răspunsul imun.

Citește și: Primul vaccin împotriva cancerului pulmonar ar putea fi gata până în anul 2030

Avantajele acestui tip de vaccin

• Personalizare. Fiecare vaccin este adaptat la caracteristicile specifice ale tumorii fiecărui pacient, ceea ce îl face extrem de eficient.
  • Eficacitate crescută. Studiile pe animale au arătat că aceste vaccinuri bacteriene pot reduce semnificativ creșterea tumorilor și pot preveni reapariția lor.
  • Întărirea sistemului imunitar. Vaccinul nu doar că atacă tumorile existente, dar întărește și sistemul imunitar, făcându-l mai capabil să recunoască și să elimine celulele canceroase în viitor.

Citește și: Un vaccin împotriva cancerului se află în cea de-a treia fază a testelor clinice | Peste 60% dintre bolnavii tratați până acum s-au vindecat

De ce este aceasta o descoperire importantă?

Imunoterapie de nouă generație. Această abordare reprezintă o evoluție semnificativă în domeniul imunoterapiei, oferind o alternativă promițătoare la tratamentele convenționale.

Speranță pentru pacienții cu cancer. Pentru pacienții cu cancer, acest vaccin reprezintă o nouă speranță, oferind o opțiune de tratament mai personalizată și mai eficientă.

Prevenirea recăderilor. Vaccinul ar putea fi folosit nu doar pentru a trata tumorile existente, ci și pentru a preveni reapariția cancerului la pacienții în remisie.